Однією з надвагомих умов інклюзивної освіти є створення соціального середовища, позитивно налаштованого до людей з особливими освітніми потребами. Реалізація цієї умови ускладнюється негативними суспільними стереотипами, які домінують не лише в громаді в цілому, а й у навчальному середовищі, зокрема. Попри те, що останнім часом упередженість суспільства все ж потроху зменшується завдяки активному запровадженню інклюзії на різних рівнях, проблема негативних стереотипів залишається виразною.
7 листопада в межах вивчення навчальних дисциплін “Здоров’язбережувальні технології та профілкатика шкідливих звичок”, “Методики навчання біології” для здобувачів спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) 1 курсів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти було проведено цікавий та досить пізнавальний тренінг. Для його реалізації було запрошено асистента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяну Валько та здобувачів вищої освіти третього року курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка).
Соціально-психологічний тренінг «Я в системі соціальних стереотипів» спрямований на розвиток уявлень студентів про людей з ООП; формування емпатії, толерантності; усвідомлення своєї позиції в спілкуванні з людьми з ООП; розуміння труднощів та потреб інших людей, гуманному ставленні до них.
Перебуваючи у змодельованих ситаціях, студенти змогли відчути емоції та почуття людей з особливими освітніми потребами у різних життєвих ситуаціях. Безумовно, це досвід, який пригодиться у майбутній професійній діяльності та у повсякденному житті. Для когось, можливо, це стало поштовхом для перегляду свого ставлення до людей з ООП.
Щиро вдячні Тетяні Валько та студентам спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка) за новий досвід.