Завідувач кафедри біології та екології

Доцент кафедри біології та екології

Кандидат педагогічних наук

 

Народилась 14 червня 1978 року в с. Курівка Городоцького району, Хмельницької області.

У 1995 р. закінчила загальноосвітню школу в смт.  Сатанів та вступила до Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету.

Освіта:

У 2002 році з відзнакою закінчила Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет за спеціальністю “Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія” (магістерський рівень) та здобула кваліфікацію викладач біології. 

Науково-педагогічний стаж роботи – понад 20 років. У Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка працює із 2000 року. Обіймала посади асистента, старшого викладача кафедри. Сьогодні – доцент кафедри.

Із лютого 2004 року по червень 2007 року працювала на посаді вчителя біології Сатанівської ЗОШ І-ІІІ ст. смт Сатанова, Городоцького району (за сумісництвом).

Кандидатську дисертацію за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти захистила 15 лютого 2011 року на спеціалізованій вченій раді Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського (номер диплома ДК № 065418). Тема дисертаційної роботи “Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до екологічного виховання молодших школярів”. Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор, вчений секретар відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України Пустовіт Г.П.

Вчене звання доцента кафедри біології та методики її викладання присвоєно 21 листопада 2013 року (атестат ДЦ № 036943).

Навчальні дисципліни: «Методика навчання біології», «Методика навчання основ здоров’я», «Теорія еволюції» (спеціальність 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), бакалаврський рівень), «Методика навчання біології та основ здоров’я в закладах освіти» (спеціальність 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), магістерський рівень), «Теорія і методика підготовки фахівців спеціальності «Бологія» (освітньо-науковий рівень).

Керівництво практиками: Виробнича педагогічна практика в основній (базовій) середній школі; Виробнича педагогічна практика в закладах освіти; Навчальна ознайомлювальна педагогічна практика.

Сучасні пріоритети наукової діяльності Казанішеної Н.В. пов’язані з проблемами підготовки майбутніх учителів біології до професійної педагогічної діяльності.

Казанішена Н.В. – голова ради з науково-методичної роботи та забезпечення якості вищої освіти природничо-економічного факультету.

Керівник наукового гурка “Актуальні питання методики навчання біології та основ здоров’я”

Стажування

Із 27.02.2023 р. по 29.09.2023 р. пройшла підвищення кваліфікації за ОП “Завідувачі (начальники) кафедр та структурних підрозділів університетів, академій, інститутів”. Національна академія педагогічних наук України. ДЗВО “Університет менеджменту освіти”, Центральний інститут післядипломної освіти. 180 год./6 кред.

Із 01.10.2020 р. по 31.12.2020 р. пройшла підвищення кваліфікації (стажування) у Хмельницькому національному університеті (Довідка № 24/20 від 24.01.2021 р.). Тема стажування «Інноваційні технології викладання методики навчання біології та біологічних дисциплін у ЗВО».

Казанішена Наталія 23

Відповідність ліцензійним умовам

1)наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:
  1. Hura, T., Dubinina, K., Khryk, V., Kazanishena, N., & Biliavska, T. (2023). The role of distance education in the training of specialists. Revista Eduweb, 17(4), 74-86. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.04.8
  2. Казанішена Н.В. Нестандартні методи навчання у підготовці майбутніх учителів біології // Нова педагогічна думка : науково-методичний журнал. Рівненський обл. ін-т. післядиплом. пед. освіти. Рівненський державний гуманітарний ун-т. [гол. ред. Пустовіт Г.П.]. Рівне, 2023. № 2 (114). С. 111-115. http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/562
  3. Казанішена Н.В., Григорчук І.Д., Плахтій П.Д. Концептуальні засади підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2023. No 12(30) 2023. С. 258-267. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/168/259
  4. Плахтій П., Казанішена Н., Козак Є., Власов І., Мазур В., Денисовець А., Здоров’язбережувальні технології з урахуванням групової приналежності людини, типу її харчування, маси тіла і типу нервової системи // Науково-практичний журнал «Наука і освіта» Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. №1. С. 70-77 https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/articles/2023-1-doc/2023-1-11
  5. Білецька Г.А., Казанішена Н.В., Ільїнський С.В. Використання віртуальних екскурсій з біології для виховання екологічної культури учнів закладів загальної середньої освіти. Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 49. Т. 2. С. 162-167. http://www.innovpedagogy.od.ua/eng/49-2
  6. Казанішена Н.В. Навчальні та виробничі практики як складова підготовки майбутнього вчителя біології до професійної діяльності. Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / упоряд. О.Б.Петренко; ред. кол. : О.Б.Петренко, Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2021. Вип. 13. С. 105-114. https://ojs.itup.com.ua/index.php/iiu/article/view/372
  7. Казанішена Н.В., Григорчук І.Д. Методичні особливості викладання молекулярної біології. Педагогічна освіта: теорія і практика: Зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. Ред. Бахмат Н.В.]. Вип. 31 (2-2021). http://pedosv.kpnu.edu.ua/article/view/251346
3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора); Пункт 3.

 Казанішена Н.В. Форми, методи, засоби навчання біології : навчальний посібник. [Електрон. ресурс].  Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, редакційно-видавничий відділ. 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.  http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/handle/123456789/6896

4) наявність виданих навчально-методичних посібників/посібників для самостійної роботи здобувачів вищої освіти та дистанційного навчання, електронних курсів на освітніх платформах ліцензіатів, конспектів лекцій/практикумів/методичних вказівок/рекомендацій/ робочих програм, інших друкованих навчально-методичних праць загальною кількістю три найменування; Пункт 4.

1. Казанішена Н.В. Педагогічна практика: навчально-методичний посібник для студентів 2-4 курсів спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини). [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.

2. Казанішена Н. В. Еволюційне вчення: навчально-методичний посібник. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.

3. Методичні вказівки з написання та оформлення кваліфікаційних робіт студентами спеціальностей 091 Біологія та 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) / уклад. М.Д. Матвєєв, Л.Г. Любінська, О.М. Оптасюк, І.Д. Григорчук, Н.В. Казанішена, М.І. Козак, П.Д. Плахтій, В.А. Колодій, Н.В. Рубановська [під заг. ред. І.Д.Григорчук]. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.

4. Плахтій П.Д., Казанішена Н.В., Данчук О.О. Невідкладна само- і взаємодопомога при загрозливих для життя станах: тести та завдання для самостійної роботи студентів: навчально-методичний посібник. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.

7) участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента або члена постійної спеціалізованої вченої ради, або члена не менше трьох разових спеціалізованих вчених рад; Пункт 7.

1.Королецька Лариса Вікторівна «Розвиток екологічної культури майбутніх бакалаврів лісового і садово-паркового господарства у процесі фахової підготовки» (м. Старобільськ, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 31 жовтня 2018 року)

11) наукове консультування підприємств, установ, організацій не менше трьох років, що здійснювалося на підставі договору із закладом вищої освіти (науковою установою); Пункт 11.

Наукове консультування ЗОШ І-ІІІ ст. смт Сатанів (ОЗО Сатанівський ліцей Сатанівської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області (смт Сатанів))

12) наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій; Пункт 12.

1. Казанішена Н.В. Застосування інтерактивних методів у процесі викладання еволюційного вчення. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету : зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів [Електронне видання]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 22. С. 211-213.

2. Biletska, H., Mironova, N., Kazanishena, N., & Skrypnyk, S. (2022). The use of distance learning technologies in preparing students (future biology teachers). Revista Tempos E Espaços Em Educação, 15(34), e16908. 

3. Худик В. Я., Казанішена Н. В. Методи екологічного виховання учнів у ЗЗСО / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. С. 296-300.

4. Кушнір І., Казанішена Н., Плахтій П. Формування знань школярів про вакцинацію як актуальна проблема сьогодення / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. С. 268-272.

5. Юрченко Н. С., Казанішена Н. В., Ткач О. В. Актуальність та особливості організації дослідницької діяльності учнів у процесі вивчення біології рослин / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022.  С. 272-276.

6. Спас Д.-І. Р., Казанішена Н. В. Міжпредметні зв’язки при вивченні біології / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. С. 276-279.

7. Коваль Х. М., Казанішена Н. В. Педагогічні умови розвитку пізнавального інтересу учнів до біології / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. С. 243-246.

8. Ставська Є. О., Казанішена Н. В. Методичні особливості вивчення генетики у курсі біології в ЗЗСО / Подільські читання. Охорона довкілля, збереження біотичного та ландшафтного різноманіття, природнича освіта: проблеми, перспективи, рішення: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченої 170-річчю з дня народження Петра Миколайовича Бучинського (8-9 грудня 2022 р., Кам’янець-Подільський) [Електронний ресурс] / [за заг. ред. Л. Г. Любінської]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. С. 246-250.

9. Казанішена Н.В. Формування фахових компетентностей майбутнього вчителя біології / Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету : зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів [Електронне видання]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Вип. 20.

10. Казанішена Н.В. Організація природодослідницької діяльності школярів у процесі вивичення  біології // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія Екологія / [редкол. : Л. Г. Любінська (відп. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. Вип. 4. С. 40-46.

11. Казанішена Н.В. Педагогічні умови ефективності організації проектної діяльності школярів з біології // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету : зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів : вип. 19, у 3 т. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. С. 5-6.

12.Казанішена Н.В., Колодій В.А. Формування екологічної культури школярів у процесі вивчення біології / Сучасні проблеми урбоекосистем: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (1-2 жовтня 2020 р., Кам’янець-Подільський) / за заг. ред. О.І. Любинського. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2020. С. 112-115.

11. Колодій В.А., Казанішена Н.В. Созологічна характеристика представників роду Schivereckia Andrz. в Україні / Сучасні проблеми урбоекосистем: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (1-2 жовтня 2020 р., Кам’янець-Подільський) / за заг. ред. О.І. Любинського. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2020.С. 53-57.

13.  Казанішена Н.В.  Етапи підготовки студентів до інноваційної діяльності в школі /  Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету : зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів : вип. 18, у 3 т. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019.  С.

 14) керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; 1.Керівник наукового гуртка «Актуальні питання методики навчання біології та основ здоров’я»

2.Член галузевої конкурсної комісії ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей «Методика навчання природничо-математичних дисциплін» (методика навчання біології) (2021, 2022 роки)

19) діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях; Пункт 19.

Член НГО «Товариство Подільських природодослідників та природолюбів»

Член Всеукраїнської громадської організації «Українське товариство генетиків і селекціонерів ім. М.І.Вавілова

НАГОРОДИ:

  • Грамота ректорату та профкому працівників Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка за активну участь у підготовці висококваліфікованих фахівців, науковому, громадському житті університету та з нагоди 90-річчя з дня створення закладу (2008 р.);
  • Диплом за визначні наукові досягнення у 2013 році (2014 р.).

НАГОРОДИ:

  • Грамота ректорату та профкому працівників Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка за активну участь у підготовці висококваліфікованих фахівців, науковому, громадському житті університету та з нагоди 90-річчя з дня створення закладу (2008 р.);
  • Диплом за визначні наукові досягнення у 2013 році (2014 р.).

 

Публікації в електронних журналах та платформах електронної літератури